torsdag 26 juli 2012

"The dark knight rises..."


For i går till Luleå för att tillsammans med några killkompisar och en av deras syrror se den senaste Batmanfilmen och vad jag har förstått den sista av regissören Christopher Nolan. På Sf i Luleå hade man dagen till ära (för det var ju premiär av filmen i går) klätt ut sig till Batmanskurkar, bl.a. Poison Ivy och Gåtan.

Vad tyckte jag om filmen då... Jo, jag tyckte faktiskt den var riktig bra :-)
En hel del action, med lite humoristiska inslag. Men som sagt var det MYCKET action. En väldigt lång film, 2 timmar och 44 min skulle den vara om jag inte minns fel. Men jag tyckte inte det gjorde något att den var lång. Bäst i filmen tyckte jag Anne Hathaway var som Catwoman, trodde inte hon kunde spela en elak skurk. Men hon lyckades bra :-)

Jag rekommenderar den här filmen till er alla som har sett de tidigare Batman filmerna och gillar action. I betyg får den av mig: 5 moviehearts av 5 möjliga. Klart min favorit av alla Batmanfilmerna :-)

Inga kommentarer: