tisdag 15 september 2009

R.I.P Patrik Swayze

En stjärna har slocknat åter i kändishimlen. En man som genom hans cirka 30 åriga karriär har haft många flickor, kvinnor och säkert även ett par tanter suktande efter honom när han tar sina danssteg i hans största film och även hans genombrottsfilm "Dirty Dancing". Och vem kan inte glömma en av tidernas mest kända replik:
- Nobody puts Baby in a corner!

Den stiliga Patrik Swayze har nu i går kväll den 14 september lämnat oss efter ett liv på 57 år. Han led det sista året av bukspottskörtelscancer.... (ett långt ord det där) som han kämpade tappert emot. Men så tyvärr i går gick det inte längre och efter sig lämnade han sin familj och en otrolig stjärnglans.

Mina första minnen av Swayze var att jag den inspelade på VHS tillsammans med min storasyster där i början av 90-talet. Jag och min barndomsvän Cicci vart enormt betuttad i den filmen och så även i Patrik. Brukade i våra flickrum, oftast i Ciccis rum, stå och ta danssteg till låten "Hungry eyes" och låtsats vara"Baby" (Jennifer Grey). Det var speciellt viktigt att dra fingrarna sakta uppför håret precis som "Baby" så att "Johnny" skulle bli kär i en :-P

Patrik, du kommer vara saknad och kommer för alltid vara vår "Johnny" som kommer hjälpa en ung naiv flicka att våga dansa och finna sig själv i mellan dansstegen.

R.I.P


Inga kommentarer: