måndag 10 december 2012

Snart är det jul...

Två veckor kvar nu till jul. I år firas den i Piteå med mina föräldrar och min bror och hans familj.

Men innan jul så har det hunnit hända lite olika saker.

Har några vänner som har hunnit få vart sitt barn inom loppet av 3 dagars mellanrum. Mina vänner Camilla och Robert har nu för 10 dagar sen fått sin andra dotter. Medan min vän Johanna och hennes man fick sin andra son för en vecka sen. Har faktiskt redan hunnit vara och hållt och snussat på båda dessa små mirakel.

Förrutom det så har jag i helgen varit hos frissan och klippt och färgat mig. Gick nu tillbaka till brunt hår efter att ha varit rätt så ljus i nästan 9 månader.

Nu är det dessutom bara två veckor kvar av mitt långvik som jag har haft nu under hösten. Blir lite trist att få sluta... Men så är det ju när man är vikarie. Fick höra en härlig kommentar i dag på jobbet angående min nya frisyr. På förskolan jag är nu har ju aldrig någon där sett mig som brunett eller någon annan färg förutom blont. Så i dag när jag kom var det ett barn som råstirra på mig när jag kom och sa:
- Jessica, varför har du ett annat hår i dag? :-) Barn kan vara så härliga.

Inga kommentarer: