lördag 10 mars 2012

Melodifestivalsfinal 2012

Om en halvtimma är det final i Globen av årets Mello. I kväll är det dessa artister som slåss om en plats i semifinalen av Eurovision Song Contest 2012:


1. "Shout it Out" – David Lindgren
2. "Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
3. "Mystery" – Dead By April
4. "Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky
5. "Baby Doll" – Top Cats
6. "Euphoria" – Loreen
7. "Soldiers" – Ulrik Munther
8. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li
9. "Why Am I Crying?" – Molly Sandén
10. "Amazing" – Danny


Vad tycker ni om kvällens artister? Jag gillar ungefär hälften av låtarna. Favoriten är så klart Loreen i kväll, men jag gillar även Lisa och Mollys låtar. Av vad man kan läsa på Internet så verkar det bli Loreen som tar hem det hela. Men vi får se hur det går, enligt mig står det nog mellan Loreen och Danny i kväll.

Inga kommentarer: